Fidel al seu compromís, el Suís ha convidar un nou artista que ha aportat la seva visió de l’Art.
Una recent obra de l’artista de considerables dimensions ha presidit la trobada, portada directament del seu estudi i amb la pintura encara fresca, dóna una visió d’allò que el convidat d’aquesta sessió entén per art. En la seva intervenció, el Carles ha fet referència a un reportatge de TV3 en el que va participar (http://blogs.tv3.cat/blogeuropa.php?itemid=31566&catid=1939) , en el que se’l pot veure , junt amb d’altres artistes de diferents disciplines, treballat sobre un fris del Temple d’Apol·lo al British Museum de Londres. És la seva manera d’exposar de forma audiovisual el que vol dir amb el títol de la seva xerrada “L’actualitat d’allò clàssic”, que no és ni més ni menys que crear a partir del que els clàssics han deixat com a llegat, com a suport per a una nova obra producte d’una nova visió.
Amb una pinzellada àgil, fresca i agosarada, en la seva obra més recent el Carles retrata personatges del seu voltant, en actituds que ens evoquen les escenes mitològiques representades en el fris estudiat a Londres, obra que es presentarà com a cloenda dels treballs portats a terme per l’equip multidisciplinari.
L’ària Nessun dorma, en la veu de l’incomparable Pavarotti, va posar una nota musical en la presentació final d’una breu pel·lícula en la que s’ha exposat una mostra de l’obra del pintor.
En el torn de preguntes, el Carles ha sigut molt eloqüent en les respostes a les qüestions plantejades per alguns dels assistents.
El jove pintor Carles Bartolomé-Ibars ha estat presentat per l’escriptor local Joan Cuscó i Aymamí qui, prenent la paraula després de la benvinguda de la Maite Batalla agraint la seva valuosa presència, ha il·lustrat els assistents amb el seva bonhomia, un subtil humor,molta afabilitat i un discurs breu però ple de contingut. El contrast entre el presentador i el presentat, per la dilatada diferència d’edat entre ells, ha estat un element que ha contribuït a enriquir la trobada, comparant el punt de vista del presentador sobra la imatge, en general, amb la visió actual dels clàssics que aporta l’artista. Es dóna la grata coincidència de l’amistat que fou compartida entre el Sr. Cuscó i l’avi del pintor, el Sr. Carles Ibars, traspassat fa dos anys, molt conegut dins de la vida social de Sabadell.
Una recent obra de l’artista de considerables dimensions ha presidit la trobada, portada directament del seu estudi i amb la pintura encara fresca, dóna una visió d’allò que el convidat d’aquesta sessió entén per art. En la seva intervenció, el Carles ha fet referència a un reportatge de TV3 en el que va participar (http://blogs.tv3.cat/blogeuropa.php?itemid=31566&catid=1939) , en el que se’l pot veure , junt amb d’altres artistes de diferents disciplines, treballat sobre un fris del Temple d’Apol·lo al British Museum de Londres. És la seva manera d’exposar de forma audiovisual el que vol dir amb el títol de la seva xerrada “L’actualitat d’allò clàssic”, que no és ni més ni menys que crear a partir del que els clàssics han deixat com a llegat, com a suport per a una nova obra producte d’una nova visió.
Amb una pinzellada àgil, fresca i agosarada, en la seva obra més recent el Carles retrata personatges del seu voltant, en actituds que ens evoquen les escenes mitològiques representades en el fris estudiat a Londres, obra que es presentarà com a cloenda dels treballs portats a terme per l’equip multidisciplinari.
L’ària Nessun dorma, en la veu de l’incomparable Pavarotti, va posar una nota musical en la presentació final d’una breu pel·lícula en la que s’ha exposat una mostra de l’obra del pintor.
En el torn de preguntes, el Carles ha sigut molt eloqüent en les respostes a les qüestions plantejades per alguns dels assistents.
La Maite Batalla ha tancat la sessió llegint un escrit sobre la mascota del projecte “Art al Suís”, batejada amb el nom de Megarón, simbiosi de Pegaso i l’Unicorni, que recull els valors d’altruisme, noblesa d’esperit i amistat que el projecte incorpora en el desenvolupament de les seves activitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada